Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu ze dne 26.02.2014, sp. zn. Na 79/2014 - 5 [ usnesení / výz-E ], dostupné na http://www.jurilogie.cz/ecli/ECLI:CZ:NSS:2014:NA.79.2014:5

Zdroj dat je dostupný na http://www.nssoud.cz
ECLI:CZ:NSS:2014:NA.79.2014:5
sp. zn. Na 79/2014 - 5 USNESENÍ Nejvyšší správní soud rozhodl v senátě složeném z předsedy JUDr. Petra Průchy a soudce zpravodaje JUDr. Tomáše Langáška a soudce JUDr. Karla Šimky v právní věci navrhovatelky: J. M., zastoupená Mgr. Filipem Petrášem, advokátem, se sídlem Sokolská 418, 760 01 Zlín, proti odpůrci: Statutární město Zlín, se sídlem náměstí Míru 12, 761 40 Zlín, o návrhu na zrušení části opatření obecné povahy č. 1/2011 - územního plánu města Zlín, schváleného usnesením zastupitelstva statutárního města Zlína č. 2/9Z/2011 dne 15. prosince 2011, takto: Věc se post upuje Krajskému soudu v Brně. Odůvodnění: Dne 19. února 2014 bylo Nejvyššímu správnímu soudu doručeno podání navrhovatelky označené jako „návrh na zrušení opatření obecné povahy - změny územního plánu přijatého usnesením zastupitelstva města Zlína č. 2/9Z/2011 ze dne 15. prosince 2011 v části pozemku p. č. 370/1 v katastrálním území Jaroslavice u Zlína, vedené Katastrálním úřadem pro Zlínský kraj, Katastrální pracoviště Zlín na LV č. 650.“ O takovém návrhu obecně přísluší rozhodovat soudům ve správním soudnictví ve smyslu §4 odst. 2 písm. c) zákona č. 150/2002 Sb., soudní řád správní, ve znění pozdějších předpisů (dále jens. ř. s.“). Opatření obecné povahy přezkoumávají od 1. ledna 2012 krajské soudy; předtím, jak stanovil dnes již zrušený §101c s. ř. s., tak činil Nejvyšší správní soud. K této změně přistoupil zákonodárce s ohledem na rozšiřování institutu opatření obecné povahy v jednotlivých zákonech. Je třeba zdůraznit i fakt, že je-li k přezkoumání opatření obecné povahy příslušný krajský soud, je možné přezkoumání jeho rozhodnutí Nejvyšším správním soudem na základě kasační stížnosti. S ohledem na výše uvedené je v souladu s §7 odst. 1 s. ř. s. k řízení o návrhu na zrušení opatření obecné povahy nebo jeho části pro rozpor se zákonem věcně příslušný krajský soud. Místní příslušnost se přitom obecně dle §7 odst. 2 s. ř. s. řídí sídlem správního orgánu, který ve věci vydal rozhodnutí v prvním stupni nebo jinak zasáhl do práv toho, kdo se u soudu domáhá ochrany. Odpůrce má sídlo ve Zlíně, t. j. v obvodu Krajského soudu v Brně [bod 7 přílohy č. 2 zákona č. 6/2002 Sb., o soudech, soudcích, přísedících a státní správě soudů a o změně některých dalších zákonů (zákon o soudech a soudcích), ve znění pozdějších předpisů, ve spojení s bodem 73 přílohy č. 3 zákona o soudech a soudcích]. V souladu s §7 odst. 4 s. ř. s. není-li soud, u něhož byl návrh podán, k jeho vyřízení věcně a místně příslušný (zde Nejvyšší správní soud), postoupí jej k vyřízení soudu příslušnému. Nejvyššímu správnímu soudu tedy v souladu se shora uvedeným nezbylo, než věc postoupit Krajskému soudu v Brně jako soudu věcně a místně příslušnému. Poučení: Proti tomuto usnesení ne ní přípustný opravný prostředek. V Brně dne 26. února 2014 JUDr. Petr Průcha předseda senátu

Souhrné informace o rozhodnutí
Soud:Nejvyšší správní soud
Datum rozhodnutí / napadení:26.02.2014
Číslo jednací:Na 79/2014 - 5
Forma /
Způsob rozhodnutí:
Usnesení
příslušný soud
Účastníci řízení:Statutární město Zlín
Prejudikatura:
Kategorie rozhodnutí:E
ECLI pro jurilogie.cz:ECLI:CZ:NSS:2014:NA.79.2014:5
Staženo pro jurilogie.cz:18.05.2024