ECLI:CZ:NSS:2015:6.ADS.281.2014:49
sp. zn. 6 Ads 281/2014 - 49
O P R A V N É U S N E S E N Í
Nejvyšší správní soud rozhodl předsedou senátu JUDr. Petrem Průchou v právní věci
žalobce: S. M., zastoupen Mgr. Františkem Drlíkem, advokátem, se sídlem nám. Míru 9,
Šumperk, proti žalovanému: Ministerstvo práce a sociálních věcí, se sídlem Na Poříčním
právu 1/376, Praha 2, proti rozhodnutí původního žalovaného Krajského úřadu Olomouckého
kraje, se sídlem Jeremenkova 40a, Olomouc, ze dne 30. 11. 2007, č. j. KUOK 120257/2007,
v řízení o kasační stížnosti žalobce proti rozsudku Krajského soudu v Ostravě ze dne 23. 10.
2014, č. j. 38 Ad 73/2011 – 252,
takto:
Záhlaví rozsudku Nejvyššího správního soudu ze dne 28. 7. 2015,
č. j. 6 Ads 281/2014 - 38, se opravuje
takto:slova „ Krajský úřad Olomouckého kraje, odbor
sociálních věcí, se sídlem Jeremenkova 40a, Olomouc, proti r ozhodnutí žalovaného ze dne
30. 11. 2007, č. j. KUOK 120257/2007“ se nahrazují slovy: „ Ministerstvo práce a sociálních
věcí, se sídlem Na Poříčním právu 1/376, Praha 2, proti rozhodnutí původního žalovaného
Krajského úřadu Olomouckého kraje ze dne 30. 11. 2007, č. j. KUOK 120257/2007“.
Odůvodnění:
Rozsudkem ze dne 28. 7. 2015, č. j. 6 Ads 281/2014 – 38 (dále „označený rozsudek“),
Nejvyšší správní soud zamítl kasační stížnosti žalobce proti rozsudku Krajského soudu v Ostravě
ze dne 23. 10. 2014, č. j. 38 Ad 73/2011 - 252.
S účinností zákona č. 366/2011 Sb., kterým se mění zákon č. 111/2006 Sb., o pomoci
v hmotné nouzi, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách,
ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře, ve znění
pozdějších předpisů, a další související zákony, od 1. 1. 2012 ex lege přešla působnost odvolacího
orgánu (Krajského úřadu Olomouckého kraje) na Ministerstvo práce a sociálních věcí.
Ministerstvo práce a sociálních věcí po uvedeném datu vystupovalo jako pasivně legitimovaný
účastník řízení - žalovaný (srov. §69 zákona č. 150/2002 Sb., soudní řád správní, ve znění
pozdějších předpisů, dále „s. ř. s.“). Právě s Ministerstvem práce a sociálních věcí jako
se žalovaným Nejvyšší správní soud správně jednal (např. informace o probíhajícím řízení ze dne
18. 12. 2014, č. j. 6 Ads 281/2014 – 17, či zaslání doplnění kasační stížnosti k vyjádření ze dne
22. 1. 2015, č. j. 6 Ads 281/2014 - 35). Omylem je však v záhlaví označeného rozsudku jako
žalovaný uveden původní žalovaný (Krajský úřad Olomouckého kraje, odbor sociálních věcí,
se sídlem Jeremenkova 40a, Olomouc). Z uvedeného je zřejmé, že záhlaví označeného rozsudku
obsahuje zjevnou nesprávnost.
Podle §54 odst. 4 s. ř. s., jenž se aplikuje na základě §120 téhož zákona i v řízení před
Nejvyšším správním soudem, předseda senátu opraví v rozsudku i bez návrhu chyby v psaní
a počtech, jakož i jiné zjevné nesprávnosti. Týká -li se oprava výroku, vydá o tom opravné
usnesení a může odložit vykonatelnost rozsudku do doby, dokud opravné usnesení nenabude
právní moci. Opravným usnesením je třeba opravit chyby v psaní a počtech či zjevné
nesprávnosti i v případě, že nelze provést opravu na všech stejnopisech, tedy i v případě, že tyto
stejnopisy byly doručovány elektronicky (srov. Soudní řád správní. Komentář. Praha: Leges, 2014,
s. 479). Jelikož bylo v tomto případě doručováno prostřednictvím datové schránky (elektronicky),
rozhodl se předseda senátu opravit zjevnou nesprávnost v záhlaví označeného rozsudku tak,
jak je uvedeno ve výroku tohoto usnesení.
Poučení: Proti tomuto usnesení nejsou opravné prostředky přípustné.
V Brně dne 10. srpna 2015
JUDr. Petr Průcha
předseda senátu