Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu ze dne 28.02.2019, sp. zn. 9 Azs 440/2018 - 44 [ rozsudek / výz-C ], dostupné na http://www.jurilogie.cz/ecli/ECLI:CZ:NSS:2019:9.AZS.440.2018:44

Zdroj dat je dostupný na http://www.nssoud.cz
ECLI:CZ:NSS:2019:9.AZS.440.2018:44
sp. zn. 9 Azs 440/2018 - 44 ROZSUDEK Nejvyšší správní soud rozhodl v senátě složeném z předsedkyně JUDr. Barbary Pořízkové a soudců JUDr. Pavla Molka a JUDr. Radana Malíka v právní věci žalobců: a) H. P. N., b) C. T. N., c) nezl. N. T. D., d) nezl. H. T. H., e) nezl. N. V. H., f) P. T. L. H., g) nezl. N. K. T. H., h) nezl. N. N. T. V., ch) N. T. P. T., i) P. V. K., j) L. T. L., k) nezl. N. T. A., l) nezl. N. T.Q., m) V. T. M. H., n) V. T. Y., o) nezl. T. T. A. P., p) H. T. M., q) nezl. P. D. D., r) nezl. T. M. H., s) N. T. T., t) P. T. H., u) nezl. P. T. D., v) nezl. P. T. L., w) V. T. H., x) nezl. D. P. L., y) P. T. B., z) nezl. L. T. K., aa) nezl. L. V. S., ab) B. T. T., ac) nezl. N. H. L., ad) CH. T. T., ae) nezl. CH. M. D., af) nezl. CH. H. Ch., ag) N. T. Q., ah) D. T. S., ach) nezl. N. D. M., všichni zast. Mgr. Markem Sedlákem, advokátem se sídlem Příkop 834/8, Brno, proti žalovanému: Velvyslanectví České republiky v Hanoji, se sídlem Chu Van An 13, Hanoi, adresa pro doručování: Organizační útvar Ministerstva zahraničních věcí, Loretánské náměstí 101/5, Praha 1, ve věci ochrany proti nezákonnému zásahu žalovaného, v řízení o kasační stížnosti žalobců j), k), l) a ag) proti rozsudku Městského soudu v Praze ze dne 4. 12. 2018, č. j. 3 A 131/2018 - 136, takto: I. Řízení o kasační stížnosti žalobců k) a l) se za s t av u je . II. Žádný z účastníků řízení o kasační stížnosti žalobců k) a l) n e má pr á v o na náhradu nákladů řízení. III. Kasační stížnost žalobců j) a ag) se zamítá. IV. Žádný z účastníků řízení o kasační stížnosti žalobců j) a ag) n emá právo na náhradu nákladů řízení. Odůvodnění: I. Vymezení věci [1] Žalovaný zveřejnil dne 1. 2. 2018 na své úřední desce a webových stránkách informaci, že žadatelé o termíny osobního podání žádosti o dlouhodobý či trvalý pobyt za účelem sloučení rodiny nebo za účelem studia si musí sjednat schůzku prostřednictvím e-mailu, do jehož předmětu musí uvést aktuální alfanumerický kód, který žalovaný zveřejní na webových stránkách. Tento kód platí do naplnění kapacity a obnovuje se po uplynutí čtyř týdnů. Dále žalovaný na svých webových stránkách uvedl, že nový alfanumerický kód bude zveřejněn 31. 5. 2018 v 11 hodin. Zástupce žalobců se v tuto hodinu pokusil otevřít webové stránky žalovaného za účelem získání alfanumerického kódu a zaslání e-mailů žalobců, to se mu však z důvodu chyby na stránkách žalovaného podařilo až ve 13 hodin. Žádnému z žalobců nebyl termín schůzky poskytnut z důvodu naplnění kapacity. Náhodnou kontrolou webových stránek žalovaného zástupce žalobců následně zjistil, že žalovaný pro podezření na manipulaci e-mailového objednávání objednávky zaslané pod původním kódem zrušil a uvedl, že nový kód zveřejní v 16 hodin. Po zveřejnění nového kódu zástupce žalobců opakovaně zaslal e-mailem objednávky, termín však žalobcům opět nebyl poskytnut pro naplnění kapacity. [2] V neposkytnutí termínu pro osobní podání žádosti žalobci spatřovali nezákonný zásah žalovaného, proti kterému se bránili žalobou k Městskému soudu v Praze (dále jen „městský soud“) podle §82 a násl. zákona č. 150/2002 Sb., soudního řádu správního, ve znění pozdějších předpisů (dále jens. ř. s.“). Městský soud v záhlaví uvedeném rozsudku konstatoval, že nepřidělením konkrétního termínu na základě žádostí ze dne 31. 5. 2018 nebyli žalobci zkráceni na právu podat žádost o pobytové oprávnění. V reakci na jejich žádosti o sjednání termínu jim totiž žalovaný sdělil, že z kapacitních důvodů jim termín nebude stanoven a že systém objednávání mohou využít znovu. Právo žalobců podat další žádost proto nebylo nijak oslabeno. Žalovaný nejednal ani nezákonně, neboť byl podle §169f zákona č. 326/1999 Sb., o pobytu cizinců na území České republiky a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o pobytu cizinců“), mimo jiné s ohledem na kapacitu zastupitelského úřadu, oprávněn stanovit způsob sjednávání termínů pro podávání žádostí. Podle městského soudu je s ohledem na organizační poměry žalovaného 160 zpracovaných žádostí měsíčně dostatečný počet. Ačkoliv mají cizinci právo podat žádost o pobytové oprávnění, nelze z něj dovodit, že v každý okamžik musí být žadatelům o stanovení termínu vyhověno. Městský soud proto žalobu zamítl. II. Obsah kasační stížnosti a vyjádření žalovaného [3] Žalobci j), k), l) a ag) (dále „stěžovatelé“) podali proti rozsudku městského soudu kasační stížnost z důvodů uvedených v §103 odst. 1 písm. a) a d) s. ř. s. Z §169f zákona o pobytu cizinců vyplývá, že žadateli, pokud o něj požádá, musí být termín schůzky k podání žádosti poskytnut. Nestane-li se tak, jedná se o nezákonný postup bez ohledu na to, že žalovaný je oprávněn požadovat předchozí sjednání schůzky. Pokud chtěl městský soud posoudit přiměřenost počtu volných termínů, měl porovnat počet uvolňovaných termínů s počtem zasílaných e-mailů. Počet termínů (160) a počty zasílaných e-mailů (více než tisíc) jsou totiž v tak hrubém nepoměru, že počet termínů lze jen stěží označit za přiměřený, nadto je s ohledem na organizační poměry žalovaného (zejména volnou kapacitu přepážek) velmi nízký. Stěžovatelé by se proto mohli o nový termín marně ucházet měsíce nebo dokonce roky. Objednací systém tedy v současnosti trpí stejnými nedostatky, jakými trpěl systém Visapoint. Vzhledem k tomu, že se jedná především o pobytová oprávnění za účelem slučování rodin, je postup žalovaného v rozporu s právem na rodinný život a směrnicí Rady 2003/109/ES ze dne 25. listopadu 2003 o právním postavení státních příslušníků třetích zemí, kteří jsou dlouhodobě pobývajícími rezidenty (dále jen „směrnice 2003/109/ES“). Postupem žalovaného bylo navíc přímo zasaženo do práva žalobců na podání žádosti, které je zaručeno v čl. 36 odst. 1 Listiny základních práv a svobod. [4] Žalovaný ve vyjádření ke kasační stížnosti uvedl, že nemožnost sjednat si jeden konkrétní termín osobního podání žádosti neznamená, že termín nebude poskytnut zájemci v přiměřené době či nikdy. Po soudu nelze požadovat, aby do budoucna obecně stanovoval, kolik opakovaných pokusů o registraci by přesáhlo mez přiměřenosti. Počet doručených e-mailů s žádostí o registraci k podání žádosti nadto nevypovídá o schopnosti žalovaného poskytnout zájemcům termín osobního podání v přiměřené době, neboť počet registračních e-mailů značně převyšuje počet reálných žadatelů kvůli tomu, že někteří z nich posílají e-maily opakovaně. Například dne 31. 5. 2018 zaslalo pouhých 9 žadatelů celkem 2 500 e-mailů. Tento problém žalovaný vyřešil zavedením pravidla, že pokud žadatel v rámci jednoho registračního termínu zašle více než jeden e-mail, všechny jeho objednávky jsou pro daný termín vyřazeny, což v registračním termínu v lednu 2019 vedlo k poklesu počtu žádostí na 250. Námitku zásahu do práva na rodinný život stěžovatelé vznesli poprvé až v kasační stížnosti, a proto je nepřípustná. Nemožnost objednat se v jeden konkrétní termín k podání žádosti nadto nedosahuje intenzity zásahu do rodinného života. Postup žalovaného není ani v rozporu se směrnicí 2003/109/ES, neboť ta ponechává na členských státech, jaké prostředky zvolí k dosažení cílů v ní stanovených. Požadavek registrace k osobnímu podání žádosti nepřekračuje diskreci poskytnutou členským státům, neboť sleduje legitimní cíl spočívající v nutnosti zajistit efektivní organizaci vízové agendy. Ze směrnice 2003/109/ES ani z judikatury Soudního dvora Evropské unie nelze dovodit požadavek, aby byl žadateli poskytnut termín k osobnímu podání žádosti na základě prvního pokusu o registraci. [5] Stěžovatelé v replice k vyjádření žalovaného uvedli, že ani po novém opatření kapacita žalovaného nedostačuje k uspokojení zájmu o podání žádosti. Soud měl povinnost zabývat se kapacitou žalovaného k vyřizování žádostí, neboť své rozhodnutí odůvodnil tím, že ji považuje za dostatečnou, a pokud pro její překročení nebyl stěžovatelům poskytnut termín k podání žádosti, jednalo se o nezákonný zásah. Pokud by byla ochrana žadatelům poskytnuta teprve po několikaměsíční neúspěšné snaze o registraci, jednalo by se o ochranu neefektivní. Žadatelé by nadto neměli žádný způsob, jak vyhodnotit, kdy se již jedná o nezákonný zásah. Závěrem stěžovatelé poukázali na čl. 1 Smlouvy mezi Československou socialistickou republikou a Vietnamskou socialistickou republikou o právní pomoci ve věcech občanských a trestních, publikované vyhláškou č. 98/1984 Sb., podle kterého mají občané Vietnamu zaručen volný přístup k orgánům České republiky příslušným v rodinných věcech. [6] Stěžovatelé k) a l) vzali podáním doručeným soudu dne 14. 1. 2019 kasační stížnost v plném rozsahu zpět. III. Právní hodnocení Nejvyššího správního soudu [7] Nejvyšší správní soud posoudil kasační stížnost v mezích jejího rozsahu a uplatněných důvodů a zkoumal, zda napadené rozhodnutí netrpí vadami, k nimž by musel přihlédnout z úřední povinnosti (§109 odst. 3 a 4 s. ř. s.). [8] Řízení o kasační stížnosti stěžovatelů k) a l) soud výrokem I. zastavil podle §47 písm. a) s. ř. s. ve spojení s §120 s. ř. s., jelikož byla vzata zpět a projev vůle, kterým se tak stalo, je jednoznačný a nevzbuzuje žádné pochybnosti. [9] Kasační stížnost stěžovatelů j) a ag) není důvodná. [10] Podle stěžovatelů z §169f zákona o pobytu cizinců vyplývá, že pokud žadatel požádá o termín schůzky k podání žádosti, musí mu být poskytnut, jinak se jedná o nezákonný zásah, nehledě na povinnost sjednat si schůzku předem. Tuto argumentaci považuje soud za zavádějící. Podle §169d zákona o pobytu cizinců [ž]ádost o udělení dlouhodobého víza, s výjimkou diplomatického nebo zvláštního víza, žádost o prodloužení platnosti víza k pobytu nad 90 dnů za účelem strpění pobytu na území a žádost o vydání povolení k dlouhodobému, přechodnému nebo trvalému pobytu je cizinec povinen podat osobně. Cizinec je tedy povinen podat žádost o vydání povolení, v projednávaném případě k dlouhodobému a trvalému pobytu, osobně, přičemž tuto povinnost soud ve své judikatuře již dříve akceptoval jako legitimní požadavek (rozsudek ze dne 31. 3. 2011, č. j. 8 As 1/2011 - 69) a stěžovatelé ji ani nijak nerozporují. [11] Zákon o pobytu cizinců dále v §169f stanoví, že [ž]adatel je povinen si předem sjednat termín osobního podání žádosti o udělení dlouhodobého víza nebo žádosti o vydání povolení k dlouhodobému pobytu nebo trvalému pobytu způsobem, který zastupitelský úřad zveřejní na své úřední desce. Soud v rozsudku ze dne 30. 8. 2012, č. j. 8 As 90/2011 - 62, č. 2756/2013 Sb. NSS, konstatoval, že „žadatel o vízum, jakkoli nemá právní nárok na vstup do České republiky, má právo na spravedlivý proces (čl. 36 odst. 1 Listiny) při vyřizování žádosti o takový vstup. Toto právo v sobě zahrnuje především předvídatelné a běžným žadatelem obvykle splnitelné procedurální podmínky podání a vyřízení žádosti, k nimž je nutno počítat i možnost podat žádost v reálném čase a lidsky důstojným způsobem, například bez nutnosti obracet se na neoficiální zprostředkovatele.“ Stěžovatelé tudíž mají právo podat žádost o vydání povolení k dlouhodobému či trvalému pobytu. Toto právo však může být, jak soud uvedl v citovaném rozsudku, podmíněno předchozím splněním procedurálních podmínek, mezi něž patří také povinnost sjednat si termín osobního podání žádosti. Sjednávání termínů musí nutně odrážet a zohledňovat na straně jedné organizační, technické a personální možnosti daného zastupitelského úřadu a na straně druhé výši poptávky po těchto termínech (rozsudek NSS ze dne 23. 2. 2018, č. j. 5 Azs 312/2017 - 33). Je proto nutné odmítnout argument, že pokud žadatelé požádají o přidělení termínu k osobnímu podání a není jim s odkazem na naplnění kapacity poskytnut, jedná se bez dalšího o nezákonný zásah. O ten by se totiž mohlo jednat teprve tehdy, pokud by byla nemožnost podat žádost doprovázena také dalšími okolnostmi; řadou z těchto okolností se soud v minulosti již zabýval, přičemž svou judikaturu přehledně shrnul v rozsudku rozšířeného senátu ze dne 30. 5. 2017, č. j. 10 Azs 153/2016 - 52, č. 3601/2017 Sb. NSS, zabývajícím se fungováním systému Visapoint. Soud proto nepovažuje za důvodnou námitku, že neposkytnutí termínu stěžovatelům k osobnímu podání žádosti o trvalý či dlouhodobý pobyt představuje bez dalšího nezákonný zásah. [12] Stěžovatelé nicméně dále také namítají, že současný systém žalovaného pro sjednávání termínů k osobnímu podání žádosti o trvalý či dlouhodobý pobyt trpí stejnými nedostatky jako výše zmiňovaný Visapoint. K tomu soud v prvé řadě uvádí, že žalovaný je oprávněn stanovit systém sjednávání termínů k osobnímu podání žádosti o trvalý či dlouhodobý pobyt. Jak totiž rozšířený senát konstatoval v rozsudku č. j. 10 Azs 153/2016 - 52, „[p]rávě v zemích jako Vietnam či Ukrajina se nabízí ke zvládnutí administrace žádostí využití informačních technologií. Tyto technologie však musí být používány způsobem, který strukturuje masu žadatelů podle pravidel, která nejsou svévolná a která pokud možno vyloučí rozhodování o žádostech na základě jiných než racionálních a férových kritérií. Jakýkoli jiný postup, a to v kterékoli fázi administrace žádostí, může být podle okolností nezákonným zásahem, proti kterému se dotčené osoby mohou bránit zásahovou žalobou. […] Je na veřejné správě, jakým způsobem ‚technicky‘ uspořádá vyřizování žádostí o nejrůznější pobytová oprávnění tak, aby byla schopna je za přiměřených nákladů zvládat. Musí však v každém případě umožnit žadatelům takové žádosti v přiměřeném časovém horizontu a lidsky důstojným způsobem podat. Je na veřejné správě, zda ke splnění tohoto úkolu využije informační technologie, vícestupňovou proceduru posuzování žádostí, prvky náhodného výběru, nástroje ekonomické regulace (správní poplatky v citelné výši) anebo kombinaci některých z těchto či jiných nástrojů. Zvolené nástroje však musí být založeny na racionálních a férových pravidlech a umožňovat průběžnou i následnou kontrolu toho, že nejsou zneužívány či používány svévolně.“ V rozsudku č. j. 8 As 90/2011 - 62 soud obdobně uvedl, že veřejnou správou zavedená pravidla „nesmějí (např. svojí neprůhledností, bezdůvodnými průtahy, prostorem pro nekontrolovatelnou libovůli příslušných úředníků či jinými podobnými vlastnostmi) představovat faktickou překážku podávání takových žádostí a nesmějí ani nepřímo působit k tomu, aby odrazovala žadatele od jejich podávání. Chce-li stát regulovat počet žádostí, má tak učinit zejména tím, že předem stanoví pravidla, z nichž bude plynout, které žádosti pravděpodobně nebudou mít naději na kladné vyřízení (součástí takovýchto předem stanovených pravidel může být i jistě prvek náhodnosti zakomponovaný do procedury vyřizování žádosti, bude-li mít spravedlivou podobu, např. losování žadatelů o určitý typ víza), či tím, že za vyřízení žádosti stanoví poplatek, jehož výše bude mít jistou odrazující, omezující a regulační funkci.“ [13] Soud dlouhodobě kritizoval fungování systému Visapoint, jakož i dílčí postupy zastupitelských úřadů (rozsudek č. j. 10 Azs 153/2016 - 52), a proto je pochopitelné, že žalovaný od tohoto systému upustil a nahradil jej systémem jiným. Podle stěžovatelů nový systém sjednávání termínů k osobnímu podání žádosti o dlouhodobý či trvalý pobyt trpí stejnými nedostatky jako Visapoint, tato tvrzení však nijak nedokládají. Ze zjištěného skutkového stavu nevyplynulo, že by tento systém fungoval svévolně, neprůhledně, diskriminačně, neracionálně či neférově. V případě stěžovatelů ani nelze hovořit o tom, že by jim tento systém dlouhodobě znemožňoval podat žádost o udělení povolení k dlouhodobému či trvalému pobytu, neboť zásahovou žalobu podali již po dvou neúspěšných pokusech o sjednání termínu, které učinili v jeden den. Úkolem soudů ve správním soudnictví není předcházet budoucím a hypotetickým nezákonným zásahům. V projednávaném případě sice došlo k výpadku webových stránek žalovaného, kde byl zveřejněn alfanumerický kód, tento výpadek však žalovaný dostatečně vysvětlil tím, že se jednalo o cílený útok. Případné manipulaci a s ní spojeným znevýhodněním poctivých žadatelů žalovaný zabránil a podmínky pro žadatele narovnal tím, že žádosti o sjednání termínu podané při tomto výpadku anuloval a zveřejnil nový alfanumerický kód společně s novým termínem pro sjednávání termínů osobního podání žádosti. Ani tento postup nelze považovat za libovolný či neracionální, a tudíž za nezákonný ve smyslu vymezeném výše citovanou judikaturou. [14] Stěžovatelé spatřují nezákonný zásah především v počtu termínů, které žalovaný uvolňuje k podání žádosti o trvalý či dlouhodobý pobyt za účelem sloučení rodiny, přičemž městský soud se podle nich nedostatečně a nesprávně vypořádal s otázkou přiměřenosti tohoto počtu. Úkolem soudu však není určovat veřejné správě, jakým konkrétním způsobem má organizovat svou činnost. Jak ostatně uvedl již v rozsudku ze dne 23. 2. 2018, č. j. 5 Azs 312/2017 - 33, ze kterého městský soud vycházel, „[t]rvání na respektování úředních hodin jednotlivých agend zastupitelského úřadu není přímým zásahem ve smyslu §82 s. ř. s. Jakkoliv má násobně vyšší poptávka po podání žádostí na ZÚ Hanoj za důsledek, že nikoliv všichni žadatelé mohou být v každý okamžik úředních hodin uspokojeni, fakt, že se na některého žadatele nedostane řada, je pouhým nepřímým důsledkem regulace správního úřadu v podobě úředních hodin. […] Správní úřad při výkonu své pravomoci v zahraničí nemá stejné technické a personální možnosti jako správní úřady na území České republiky a jeho provoz je podstatně nákladnější než provoz tuzemských správních úřadů. S přihlédnutím ke zvláštní povaze výkonu státní správy v zahraničí a z toho vyplývajících omezení nezakládá pociťovaná nedostatečnost kapacit, resp. umožnění osobního podání žádosti ještě nezákonnost takového postupu správního orgánu.“ Obdobně v rozsudku č. j. 10 Azs 153/2016 - 52 rozšířený senát konstatoval, že „si je vědom, že zejména v zemích, kde existuje vysoký přetlak poptávky po zaměstnání v České republice nad nabídkou, kterou je Česká republika z politických, společenských a ekonomických důvodů ochotna akceptovat (typicky Vietnam či Ukrajina), musí existovat systém, který efektivně, tedy zejména za únosných nákladů, jež ponese český stát, dokáže zvládnout velkou masu žádostí o pobytová oprávnění nejrůznějšího druhů, z nichž převážné většině nebude vyhověno. Česká republika má v zásadě neomezený prostor k úvaze, nakolik umožní státním příslušníkům té či oné země pracovat či vyvíjet jinou aktivitu v České republice; svou praxi v tomto ohledu může měnit podle svých potřeb.“ Intervence soudu by byla na místě v okamžiku, pokud by sjednání termínu k osobnímu podání žádosti o trvalý či dlouhodobý pobyt nebylo s ohledem na kapacitu a organizaci žalovaného v podstatě možné, případně pokud by nebylo možné v přiměřené době. O takový případ se však v nyní projednávané věci nejedná. Soud již výše uzavřel, že stěžovatelé nebyli dlouhodobě neschopni žádost o povolení k dlouhodobému či trvalému podat. NSS se ztotožňuje také se závěrem městského soudu, že počet žalovaným uvolňovaných termínů zjevně není nepřiměřený. Městský soud měl podle stěžovatelů porovnat počet uvolněných termínů s počtem zasílaných e-mailových žádostí. Jak nicméně uvedl žalovaný ve svém vyjádření, počet zaslaných e-mailů nutně neodpovídá počtu zájemců o osobní podání žádosti o dlouhodobý či trvalý pobyt, přičemž tento problém je ze strany žalovaného aktivně řešen. Ani tuto námitku proto soud neshledal důvodnou. [15] Je tedy namístě ztotožnit se s městským soudem v tom, že postup žalovaného v daném případě nepředstavoval nezákonný zásah, neboť se stěžovateli nebylo zacházeno způsobem, který by jim svévolně, iracionálně či diskriminačně znemožňoval podání žádosti. Tím spíše nemohlo jít o zásah do práva na spravedlivý proces ve smyslu čl. 36 odst. 1 Listiny základních práv a svobod, jak stěžovatelé uváděli. [16] Stěžovatelé konečně namítli, že postup žalovaného je v rozporu se směrnicí 2003/109/ES a právem na rodinný život, a poukázali také na Smlouvu mezi Československou socialistickou republikou a Vietnamskou socialistickou republikou o právní pomoci ve věcech občanských a trestních. Vzhledem k tomu, že tyto námitky stěžovatelé neuplatnili již v žalobě a soud nemá povinnost k ní přihlížet z úřední povinnosti, jedná se o námitky nepřípustné podle §104 odst. 4 s. ř. s. IV. Závěr a náklady řízení [17] Protože soud řízení o kasační stížnosti stěžovatelů k) a l) zastavil, výrok o náhradě nákladů řízení o kasační stížnosti těchto stěžovatelů je odůvodněn ustanovením §60 odst. 3 s. ř. s., ve spojení s §120 s. ř. s., podle kterého nemá žádný z účastníků právo na náhradu nákladů řízení, bylo-li řízení zastaveno. [18] Soud dále ze všech shora uvedených důvodů dospěl k závěru, že kasační stížnost stěžovatelů j) a ag) není důvodná, a proto ji zamítl (§110 odst. 1, věta druhá, s. ř. s.). O věci rozhodl bez jednání postupem podle §109 odst. 2 s. ř. s., dle kterého o kasační stížnosti rozhoduje soud zpravidla bez jednání. [19] Výrok o náhradě nákladů řízení o kasační stížnosti stěžovatelů j) a ag) se opírá o §60 odst. 1 s. ř. s., ve spojení s §120 s. ř. s. Stěžovatelé, kteří neměli ve věci úspěch, nemají právo na náhradu nákladů řízení. Žalovanému v řízení o kasační stížnosti nevznikly náklady nad rámec úřední činnosti. Poučení: Proti tomuto rozsudku ne j so u opravné prostředky přípustné. V Brně dne 28. února 2019 JUDr. Barbara Pořízková předsedkyně senátu

Souhrné informace o rozhodnutí
Soud:Nejvyšší správní soud
Datum rozhodnutí / napadení:28.02.2019
Číslo jednací:9 Azs 440/2018 - 44
Forma /
Způsob rozhodnutí:
Rozsudek
zamítnuto
Účastníci řízení:Velvyslanectví České republiky v Hanoji
Prejudikatura:8 As 1/2011 - 69
8 As 90/2011 - 62
10 Azs 153/2016 - 52
Kategorie rozhodnutí:C
ECLI pro jurilogie.cz:ECLI:CZ:NSS:2019:9.AZS.440.2018:44
Staženo pro jurilogie.cz:10.04.2024