ECLI:CZ:US:1996:Pl.US.21.95
sp. zn. Pl. ÚS 21/95
Usnesení
Ústavní soud České republiky rozhodl v plénu ve složení JUDr. Iva Brožová, JUDr. Vladimír Čermák, JUDr. Vojen Güttler, JUDr. Pavel Holländer, JUDr. Ivana Janů, JUDr. Vladimír Jurka, JUDr. Zdeněk Kessler, JUDr. Vladimír Klokočka, JUDr. Vladimír Paul, JUDr. Antonín Procházka, JUDr. Vlastimil Ševčík, JUDr. Pavel Varvařovský, JUDr. Eva Zarembová ve věci návrhu přednosty Okresního úřadu v Berouně na zrušení §3 obecně závazné vyhlášky obce Suchomasty ze dne 18. 5. 1995, o zákazu divokých skládek, za účasti obce Suchomasty, takto:
Řízení se zastavuje.
Odůvodnění:
Přednosta Okresního úřadu v Berouně podal návrh na zrušení §3 vyhlášky obce Suchomasty ze dne 18. 5. 1995, o zákazu divokých skládek, s odůvodněním, že tato je v rozporu s ustanovením §48 a §50 zákona o obcích, podle kterých orgánem příslušným k ukládání pokut je obecní rada a ne obecní zastupitelstvo, jak je nesprávně uvedeno v §3 napadené vyhlášky.
Starosta obce Suchomasty ve svém vyjádření zejména zdůraznil ochotu zjednat nápravu, s tím, že lhůtu k zjednání nápravy, poskytnutou okresním úřadem, se jim nepodařilo z časových důvodů dodržet.
Ústavní soud přípisem ze dne 7. 9. 1995 poskytl 30ti denní lhůtu ke zjednání nápravy.
Starosta obce Suchomasty zaslal dne 7. 1. 1996 Ústavnímu soudu vyhlášku obce ze dne 4. 1. 1996, č. 2/96, o veřejném pořádku.
Přípisem ze dne 29. 1. 1996 požádal přednosta Okresního úřadu v Berouně o zastavení řízení.
Dle ustanovení §67 odst. 1 zák. č. 182/1993 Sb., jestliže zákon, jiný právní předpis, nebo jejich jednotlivá ustanovení, jejichž zrušení je navrhováno, pozbudou platnosti před skončením řízení před Ústavním soudem, řízení se zastaví.
Z vyhlášky obce Suchomasty ze dne 4. 1. 1996, č. 2/96, o veřejném pořádku, Ústavní soud zjistil, že v přechodných a závěrečných ustanoveních byla zrušena vyhláška obce Suchomasty ze dne 18. 5. 1995, o zákazu divokých skládek, přičemž tato zrušující vyhláška byla vyvěšena na úřední desce 8. 1. 1996 a byla sejmuta dne 25. 1. 1996. Při hlasování o této zrušující vyhlášce bylo přítomno 8 členů z celkového počtu 8 členů zastupitelstva a vyhlášku schválilo 6 členů zastupitelstva. Za této situace nezbylo Ústavnímu soudu než dle shora citovaného ustanovení §67 odst. 1 zák. č. 182/1993 Sb. řízení o zrušení §3 vyhlášky obce Suchomasty ze dne 18. 5. 1995, o zákazu divokých skládek, zastavit.
Poučení: Proti tomuto usnesení není odvolání přípustné. JUDr. Zdeněk Kessler
V Brně dne 6. 2. 1996 předseda Ústavního soudu ČR